Nieuws

Nieuws

Het laatste nieuws over MLB Media

door Capelle Nieuws 12 okt., 2022
Ook Capelle Nieuws heeft een nieuwe vormgeving. Het nieuwe jasje is in lijn met de nieuwe stijl van MLB Media. Bij de vernieuwing horen ook een aantal kleine vernieuwingen.
door MLB Media 12 okt., 2022
MLB Media krijgt een nieuw jasje. De rebranding is onderdeel van de algehele vernieuwing van het Capelse mediabedrijf. Ook de merken Capelle Nieuws en Capellenaren krijgen een nieuw jasje die volledig bij de vormgeving van MLB Media past.
01 jan., 2022
Zoals u misschien al heeft gemerkt heeft de Facebookpagina van Capelle Nieuws een nieuwe naam. Vanaf vandaag heet deze pagina ‘de Capellenaar’. De Capellenaar is het nieuwe online magazine voor Capellenaren. Om de twee weken komen we op zaterdag met het Weekendmagazine, een online krant met interessante verhalen over zaken die spelen in Capelle en de regio. Aankomende zaterdag zal de eerste editie op onze website verschijnen. De Capellenaar zal u op de hoogte houden van het nieuws uit de lokale politiek en we maken achtergrondverhalen bij het nieuws. Uiteraard blijven we ook verslag doen van het nieuws van de dag. Bij de naamsverandering hoort natuurlijk ook een nieuwe website, u leest vanaf nu al onze verhalen op decapellenaar.nl. Capelle Nieuws zal blijven bestaan, maar gaat door als nieuwssite voor Capellenaren tussen de 13 en 2 5 jaar. Het nieuwsmerk zal daarom te vinden zijn op Instagram en Snapchat. Ook zijn de verhalen van Capelle Nieuws te lezen op www.capelle-nieuws.nl.
02 jul., 2021
Voor de lokale nieuwssite ‘Je Bent Nieuwerkerker Nieuws’ heeft MLB Media de afgelopen maanden een gloednieuwe vormgeving ontworpen. De vormgeving is gebaseerd op verschillende Nieuwerkerkse elementen die kenmerkend zijn voor de stad.
01 dec., 2020
De partijen gaan met elkaar samenwerken om op die manier elkaar redactioneel te ondersteunen. De samenwerking bestaat uit het uitwisselen van artikelen en het samen oppakken van onderwerpen die spelen in de Capelse samenleving waaraan aandacht besteed moet worden. Op termijn gaat ook worden onderzocht of het mogelijk is om samen een radioprogramma te gaan maken. Radio Capelle en MLB Media zijn blij met de samenwerking. Beide partijen zijn geworteld in Capelle, door deze samenwerking worden deze wortels nog steviger in de grond gezet. Ook zien zij in de samenwerking allebei een kans om de kwaliteit van de nieuwsvoorziening in Capelle aan den IJssel te verbeteren. "Naast elkaar redactioneel te ondersteunen, zullen beide partijen ook kennis uitwisselen om de kwaliteit van de Capelse nieuwsgaring alsmaar te verbeteren" aldus Youp Kruithof, hoofdredacteur Radio Capelle Beide partijen spelen met de samenwerking in op de behoeften van de Capellenaren. “We zien dat er steeds meer Capellenaren behoefte hebben aan lokaal nieuws. Dat merken we bij Capelle Nieuws vooral door het aantal websitebezoeken”, reageert Michel van den Bos, hoofdredacteur van Capelle Nieuws, op de samenwerking. Beide partijen benadrukken wel onafhankelijk te willen blijven waardoor zij elkaar kunnen bekritiseren.
door Capelle Nieuws 11 okt., 2020
Het is inmiddels augustus, maar we zitten niet stil bij MLB Media. Zo hebben we vorige week zaterdag onze algemene voorwaarden aangepast en de nieuwe website van Capelle Nieuws gelanceerd. Daarnaast heeft onze nieuwssite afgelopen week de 1000 vind-ik-leuks bereikt. Capelle Nieuws is ons succesvolste merk, sinds de lancering van de officiële website op 2 maart heeft de site al meer dan 50.000 website bezoeken gehad. Het artikel over de eerste corona besmetting in Capelle aan den IJssel is tot nu toe het meestgelezen artikel geweest. Daarnaast zijn de berichten over de eerste besmetting meer dan 130 keer gedeeld. Dankzij dit artikel kreeg Capelle Nieuws er in minder dan één dag 100 vind-ik-leuks bij op Facebook. De berichtgeving van Capelle Nieuws was sowieso erg succesvol. Op 16 maart had de nieuwssite 257 vind-ik-leuks en op 31 maart had de nieuwssite al 522 vind-ik-leuks bereikt. Capelle Nieuws was overigens de enige nieuwssite in Capelle elke dag een update gaf van de coronacijfers. Daarnaast is het aantal vind-ik-leuks ook mede door de groep ‘Capellenaren’ zo omhoog gegaan. In de groep, die inmiddels meer dan 2300 leden heeft, zijn er veel berichten van de nieuwssite gedeeld waardoor het aantal vind-ik-leuks ook is gestegen. Al met al waren de afgelopen 7 maanden goede maanden voor Capelle Nieuws en MLB Media, ondanks de coronacrisis.
01 sep., 2020
Vandaag bestaat MLB Media precies één jaar. Het afgelopen jaar was een raar jaar, een jaar met corona maar ook met hele mooie ontwikkelingen voor MLB Media. We hebben niet stil gezeten. Het afgelopen jaar was voor MLB Media’s merk ‘Capelle Nieuws’ heel succesvol. De nieuwssite heeft afgelopen maand ruim 25.000 bezoekers gehad en de maanden daarvoor mocht ons nieuwsmerk ook al heel veel bezoekers verwelkomen. De Facebookpagina van Capelle Nieuws heeft inmiddels al meer dan 1100 volgers. En ook op Instagram gaan we lekker: we hebben pas de 400 volgers bereikt. Voor onze ontwerpafdeling waren het ook goede maanden. We hebben de afgelopen maanden gewerkt aan verschillende vormgevingen, waaronder aan een speciale vormgeving voor Eurovision News. Ook hebben we natuurlijk gewerkt aan het nieuwe logo van Capelle Nieuws en MLB Media zelf. Voor deze vormgevingen hebben we veel waardering gehad. En we zitten natuurlijk niet stil. We zijn ondertussen weer druk bezig met nieuwe (hele toffe) projecten. Wat voor projecten hoor je later van ons…
Share by: